Deklaracja dostępności serwisu

Deklaracja dostępności serwisu Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej dla osób ze szczególnymi potrzebami

Wstęp deklaracji


Komenda Powiatowa Policji w Suchej Beskidzkiej zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
sucha-beskidzka.policja.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-06-17

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-21

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


     Treści niedostępne:

  • niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  • niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  • niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

     Wyłączenia:

  • niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-10

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-21

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Wojciech Copija, adres poczty elektronicznej wojciech.copija@sucha-beskidzka.policja.gov.pl.
numer telefonu 47 83 28 248Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@sucha-beskidzka.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 28 216

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna – Komenda Powiatowa Policji w Suchej Beskidzkiej

Komenda Powiatowa Policji w Suchej Beskidzkiej mieści się przy ulicy Adama Mickiewicza 42.Na gmachu budynku od strony ul. Mickiewicza znajduje się duży napis POLICJA, a bezpośrednio przed budynkiem jest również pylon z pełną nazwą jednostki.Po lewej stronie budynku znajduje się niewielki parking, na którym zostało wyszczególnione miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście główne znajduje się na wysokim parterze, do którego prowadzą szerokie schody z poręczami, przy schodach znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, bez przeszkód w postaci progów.

Do wnętrza budynku prowadzą automatycznie rozsuwane szerokie drzwi wzbudzane na detektor ruchu. Po prawej stronie, przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek nadzorowany przez Oficerów Dyżurnych, którzy całą dobę służą pomocą niepełnosprawnych petentom.Recepcja oraz dziennik podawczy zlokalizowane są na parterze.

Dostęp do nich pozbawiony jest barier architektonicznych.

W holu znajduje się recepcja oraz stanowisko kierowania tutejszą jednostką Policji. Personel dyżurki nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po prawej stronie od wejścia znajduje się przeszklone stanowisko kierowania KPP w Suchej Beskidzkiej z zestawem głośnomówiącym. Stanowisko do przyjmowania stron znajduje się na wysokości umożliwiającej rozmowę z funkcjonariuszem osobie poruszającej się na wózku.
W pierwszej kolejności trzeba udać się do budynku głównego, gdzie po prawej znajduje się pochylnia dla wjazdu wózków inwalidzkich oraz automatycznie otwierane drzwi.
Stanowisko kierowania Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej wyposażone jest w terminal Cisco Webex DX80 z ekranem dotykowym oraz kamerą i mikrofonem, służący do komunikowania się z osobami w języku migowym.Urządzenie posiada dostęp online do usługi tłumacza języka migowego. Numer telefonu tego urządzenia to: 47 83 28 297.

Na ladzie w recepcji znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji. W przypadku braku znajomości numeru telefonu do zainteresowanej osoby, dyżurny ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KPP w Suchej Beskidzkiej w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby nadzorującej).

Po lewej stronie od wejścia znajduje się poczekalnia oraz toalety dla interesantów, w tym dla osób na wózkach inwalidzkich.Przejście z holu do dalszej części obiektu zabezpieczone drzwiami otwieranymi za pomocą czytników (chipów), przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Budynek jest dwupiętrowy, nie posiada windy. Z powodu braku platform przyschodowych interesanci z niepełnosprawnością ruchową obsługiwani są w pomieszczeniach znajdujących się na parterze, a głównie w pomieszczeniu przyjęć interesantów znajdującym się przy poczekalni.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.W budynku komendy nie ma informacji wizualnej i dotykowej lub głosowej o rozkładzie pomieszczeń, co wynika z faktu funkcjonowania w obiektach Policji stref bezpieczeństwa. Informacja ogólna o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy – recepcjonista, dyżurny jednostki.Osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób są zapewnione poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.

Osoby słabosłyszące lub głuchonieme mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Suchej Beskidzkiej za pośrednictwem sms-a. Numer telefonu dla wiadomości sms to 723 800 843. W treści wiadomości należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału, do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).

Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do jednostki. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Usługa tłumacza

Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-20:00. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.


Komisariat Policji w Makowie Podhalańskim

Komisariat Policji w Makowie Podhalańskim mieści się przy ulicy Kolejowej 8.Na gmachu budynku znajduje się duży napis POLICJA, a bezpośrednio nad wejściem do budynku tablica z pełną nazwą jednostki.

Wejście główne znajduje się na wysokim parterze, do którego prowadzą schody wyposażone w poręcz z jednej strony. Przy schodach umieszczona jest winda zewnętrzna dla osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku. Brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.Do wnętrza budynku wchodzi się poprzez wiatrołap, z którego prowadzą drugie drzwi. Po prawej stronie, przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się domofon nadzorowany przez Oficerów Dyżurnych, którzy całą dobę służą pomocą niepełnosprawnych petentom.

W holu po lewej stronie znajduje się poczekalnia oraz toaleta dla interesantów, w tym dla osób na wózkach inwalidzkich, a na wprost wejścia przeszklone stanowisko kierowania. Dostęp do nich pozbawiony jest barier architektonicznych.Personel dyżurki nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Stanowisko do przyjmowania stron znajduje się na wysokości umożliwiającej rozmowę z funkcjonariuszem osobie poruszającej się na wózku.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KP w Makowie Podhalańskim w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby nadzorującej).

Przejście z holu do dalszej części obiektu zabezpieczone drzwiami otwieranymi za pomocą czytników (chipów), przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Budynek jest dwupiętrowy, nie posiada windy.Z powodu braku platform przyschodowych interesanci z niepełnosprawnością ruchową obsługiwani są w pomieszczeniach znajdujących się na parterze.Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.W budynku komisariatu nie ma informacji wizualnej i dotykowej lub głosowej o rozkładzie pomieszczeń, co wynika z faktu funkcjonowania w obiektach Policji stref bezpieczeństwa. Informacja ogólna o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy –dyżurny jednostki.Osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób są zapewnione poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.


Komisariat Policji w Jordanowie

Komisariat Policji w Jordanowie mieści się przy ulicy Rynek 10.Na gmachu budynku znajduje się duży napis POLICJA, a bezpośrednio nad wejściem do budynku tablica z pełną nazwą jednostki.

Budynek jest dwupiętrowy, do wejścia komisariatu prowadzą schody (2 stopnie), brak windy. Po lewej stronie, przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się przycisk przywoływacza nadzorowany przez Oficerów Dyżurnych, którzy całą dobę służą pomocą niepełnosprawnych petentom. Przycisk przywoływacza znajduje się na wysokości umożliwiającej korzystanie przez osoby na wózkach. W razie konieczności pokonania bariery schodów zewnętrznych komisariat jest wyposażony w schodołaz, który jest obsługiwany przez służbę dyżurną lub inne wyznaczone osoby.

Na terenie jednostki brak jest wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Dwa miejsca dla niepełnosprawnych znajdują się na parkingu ogólnodostępnym na ul. Rynek bezpośrednie obok budynku komisariatu. Drzwi prowadzące do komisariatu są częściowo przeszklone wyposażone w elektrozamek obsługiwany przez służbę dyżurną.

W godzinach dziennych oraz nocnych drzwi pozostają cały czas otwarte. Ponadto po lewej stronie drzwi znajduje się wideo domofon obsługiwany przez dyżurnych. Personel dyżurki nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Za drzwiami wejściowymi znajduje się poczekalnia w której znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Po lewej stronie poczekalni znajduje się przeszklone stanowisko kierowania. Stanowisko do przyjmowania stron znajduje się na wysokości umożliwiającej rozmowę z funkcjonariuszem osobie poruszającej się na wózku.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KP w Jordanowie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby nadzorującej).

Przejście z holu do dalszej części obiektu zabezpieczone drzwiami otwieranymi za pomocą czytników (kart magnetycznych).

Parter budynku pozbawiony jest barier architektonicznych co umożliwia swobodne poruszanie przez osoby na wózkach. Czynności z osobami niepełnosprawnymi wykonywane są na parterze w pomieszczeniu 005 Zespołu Patrolowo-Interwencyjnego. W razie konieczności wykonania czynności na pierwszym lub drugim piętrze istnieje możliwość dostępu dla osób poruszających się na wózku z wykorzystaniem schodołazu obsługiwanego przez służbę dyżurną. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku komisariatu nie ma informacji wizualnej i dotykowej lub głosowej o rozkładzie pomieszczeń, co wynika z faktu funkcjonowania w obiektach Policji stref bezpieczeństwa.

Informacja ogólna o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy –dyżurny jednostki.Osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób są zapewnione poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.


Punkty przyjęć interesantów

Punkt Przyjęć Interesantów w Stryszawie mieści się na I piętrze budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Stryszawie nr 740. Do pomieszczenia PPI prowadzą schody, nie ma windy.

Budynek nie jest dostosowany do przyjmowania i obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Mając powyższe na uwadze proponuje się jedynie dostęp alternatywny.

Punkt Przyjęć Interesantów w Zawoi mieści się na I piętrze budynku nr 1572. Do pomieszczenia PPI prowadzą wysokie schody, nie posiada windy.

Budynek nie jest dostosowany do przyjmowania i obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Mając powyższe na uwadze proponuje się jedynie dostęp alternatywny.


Usługa tłumacza

W jednostce Policji jest możliwość załatwienia sprawy z pomocą Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.
Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących.
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM, SKOGN) przysługuje osobom niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
aspirant Grzegorz Burdyl, adres poczty elektronicznej: grzegorz.burdyl@sucha-beskidzka.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 28 250.



Powrót na górę strony