65-latek nie dał się oszukać „na pracownika banku”
Przestępcy nie próżnują szukając łatwego zarobku na terenie powiatu suskiego. Podszywają się np. pod pracowników banków i podczas rozmowy telefonicznej informują, że oszczędności zgromadzone na kontach bankowych są zagrożone. Taki telefon odebrał wczoraj 65-letni mieszkaniec naszego powiatu. Podczas rozmowy, mężczyzna zorientował się, że jego pieniądze wcale nie są zagrożone, a on padł ofiarą bezwzględnej manipulacji. Pojechał do suskich policjantów i potwierdził swoje podejrzenia.
Wczoraj 20.10 br. do Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej, zgłosił się mieszkaniec naszego powiatu, który poinformował o próbie oszustwa. Mężczyzna odebrał telefon z numeru zastrzeżonego od rzekomej pracownicy banku, która poinformowała go o próbie zaciągnięcia kredytu na jego dane. W czasie rozmowy od razu otrzymał pierwszą wiadomość sms, której nadawca był podpisany jako Bank z potwierdzeniem zaciągnięcia kredytu w kwocie 47 tys. zł. W dalszej części rozmowy, rzekoma konsultantka banku przekazała swojemu rozmówcy, że sprawa jest już zgłoszona na Policji. Chwile później w czasie dalszej rozmowy telefonicznej 65-latek otrzymał kolejną widomość sms, której nadawca był podpisany jako Prokurator i jest objęty obserwacją operacyjną, a kolejna wiadomość od Biura Informacji Kredytowej (BIK). Konsultantka w rozmowie przekazała, że jedynym sposobem jest zaciągnięcie kredytu w innym banku, ale już na kwotę 80 tys. zł, tłumacząc, że to jedyny sposób, aby zabezpieczyć jego pieniądze przed kradzieżą. Cała rozmowa trwała kilkadzieciąt minut tylko po to, aby 65-latek nie odebrał innej rozmowy i nie domyślił się, że rozmawia z oszustką.
Zaintrygowana 65-latek jednak rozłączył się i pojechał do Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej celem zweryfikowania otrzymanych informacji. Tam szybko wyszło na jaw, że padł ofiarą manipulacji, w wyniku której, mógł zaciągnąć kredyt w obcym banku i wpłacić je na wskazane przez oszustów konto.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskali, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości.

