AKTUALNOŚCI

Oszukani na „Blik”

Data publikacji 17.11.2023

W ciągu jednego dnia dwoje mieszkańców powiatu suskiego zostało oszukanych metodą na Blik. Pokrzywdzeni nie zweryfikowali otrzymanych wiadomości, w wyniku czego stracili pieniądze.

Do Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej zgłosiła się 51-letnia mieszkanka powiatu suskiego, która została oszukana przez osobę, która chciała zakupić od niej buty wystawione na platformie handlowej za kwotę ponad 200 złotych. Oszust wysłał jej informacje o wykonaniu transakcji zakupu, czego dowodem miała być wiadomość na skrzynce email. Pokrzywdzona potwierdziła w rozmowie z oszustem, że otrzymała wiadomość na swoją skrzynkę, a następnie kliknęła w link prowadzący do jej bankowości elektronicznej. Wypełniła dane do logowania, po czym przerwała operację. Po chwili skontaktował się z nią mężczyzna podający się za przedstawiciela banku z informacją, że zostały zablokowane pieniądze i by powróciły one na swoje miejsce niezbędnym będzie wygenerowanie kodu Blik. Pokrzywdzona uwierzyła oszustowi i wygenerowała kod Blik, przez co straciła z konta 3000 złotych. Kolejnym z pokrzywdzonych tego dnia okazał się 19-latek, który otrzymał wiadomość od osoby, którą posiadał w kontaktach na serwisie społecznościowym. Nie wiedział, że konto zostało przejęte przez oszusta i w dobrej wierze wygenerował kod Blik celem wsparcia rodziny w potrzebie i stracił ze swojego konta 250 złotych.
Apelujemy o ostrożność, gdyż niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć. Przestępca od razu wpisuje podany kod blik w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze.
 

  • dłoń kobieca na telefonie wyświetlającym kłódkę
Powrót na górę strony