CHCIAŁA SPRZEDAĆ BLUZKĘ W SIECI, A STRACIŁA OSZCZĘDNOŚCI
Sprzedając w sieci, straciła pieniądze zgromadzone na swoim koncie bankowym. Za pomocą przesłanego przez „kupującego” linka, udostępniła oszustowi swoje dane do banku. W efekcie 38-letnia mieszkanka powiatu suskiego straciła ponad 25 tys. zł.
Stosowane przez oszustów triki zawsze prowadzą do jednego: pokrzywdzony wchodzi na przesłany przez nich link, a następnie wypełnia dane do przelewu bankowego wraz z danymi do logowania. W efekcie, zamiast zarobić traci pieniądze z konta.
W ostatnim czasie w ten sposób została oszukana 38-lenia mieszkanka powiatu suskiego, która poprzez jedną z platform internetowych próbowała sprzedać swoja bluzkę. W miniony piątek tj.21 października br. oszust skontaktował się z nią, wysyłając prośbę o jej numer telefonu. Kobieta wysłała „kupującemu” swój numer i otrzymała wiadomość wraz z linkiem, który poprowadził ją na stronę banku pod pretekstem pobrania danych do przelewu. Kobieta wypełniła niezbędne dane do logowania tj. login i hasło na fałszywym adresie bankowym. Po takiej operacji udostępniła oszustowi dane do jej konta i efekcie straciła zgromadzone ponad 25 tys. zł.
Apelujemy o ostrożność podczas sprzedaży czy zakupów za pośrednictwem Internetu. Nigdy nie klikajmy w załączone linki i nie wpisujmy tam żadnych swoich danych, loginów i haseł do kont bankowych.