Pomoc w PCPR Sucha Beskidzka

Pomoc w Powiatowym Centrum Pomocy w Rodzinie w Suchej Beskidzkiej

Dni i godziny otwarcia przyjmowania interesantów:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Kościelna 5 b, 34-200 Sucha Beskidzka
poniedziałek - piątek - od 7.00 do 15.00

tel : (33) 874 40 31
fax: (33) 874 40 31
tel : (33) 874 34 86, (33) 874 02 99
e-mail: info@pcpr.suchabeskidzka.pl
www.pcpr.suchabeskidzka.pl


Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Mickiewicza 31, 34-200 Sucha Beskidzka
poniedziałek - piątek - od 7.00 do 15.00

tel : (33) 873 20 63
fax: (33) 873 20 63


Zespół Interwencji Kryzysowej
ul. Mickiewicza 31, 34-200 Sucha Beskidzka
poniedziałek - piątek - od 7.00 do 19.00

tel : (33) 874 21 01
fax: (33) 874 21 01

Zakres działania

  • Interwencja kryzysowa (w terenie)
  • Mediacja rodzinna
  • Oddziaływanie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
  • Oddziaływania terapeutyczne
  • Hostel dla osób doswiadczających przemocy
  • Psychoedukacja w zakresie interwencji kryzysowej i przeciwdziałania przemocy
  • Działania motywacyjno - edukacyjne w zakresie pomocy osobom z problemem alkoholowym

INTERWENCJA KRYZYSOWA (W TERENIE)

Interwencja kryzysowa stanowi zespół interdyscyplinarnych działań, podejmowanych na rzecz osób i rodzin, będących w stanie kryzysu. Celem interwencji kryzysowej jest przywrócenie równowagi psychicznej i umiejętności samodzielnego radzenia sobie, a dzięki temu zapobieganie  przejściu reakcji kryzysowej w stan chronicznej niewydolności psychospołecznej.                                                                       

MEDIACJA RODZINNA

Mediacja rodzinna jest to proces rozwiązywania konfliktu, w którym  niezależny  i bezstronny profesjonalista za zgodą stron, przy zachowaniu poufności, pomaga im samodzielnie poradzić sobie z problemem. Mediacja pozwala jej uczestnikom określić kwestie sporne, zmniejszyć bariery komunikacyjne,opracować propozycje rozwiązań i jeśli taka jest ich wola, zawrzeć wzajemnie satysfakcjonujące porozumienie. Mediacja rodzinna nie jest ani nie zastępuje poradnictwa prawnego, rodzinnego czy psychoterapii, pomaga jednak w uzgodnieniach, dzięki którym strony dojść mogą do rozwiązania spornych kwestii. Mediator pomaga rozważyć wszelkie możliwe rozwiązywania, negocjować je w warunkach współpracy i szukać takiego porozumienia, które dla obu stron będzie satysfakcjonujące i możliwe do wcielenia w życie.

W jakich sytuacjach mediacja rodzinna może być prowadzona?
Mediacja rodzinna może być stosowana we wszystkich rodzajach sporów pomiędzy członkami tej samej rodziny połączonej pokrewieństwem oraz tymi, którzy pozostawali lub pozostają w związkach rodzinnych zdefiniowanych przez prawo / np. rodziny adopcyjne, rodziny zastępcze/, o ile tylko same strony chcą w mediacji uczestniczyć.

Mediację rodzinną warto stosować w następujących sprawach:

1.    Sprawy rozwodowe:
       •    sposób rozstania
       •    władza rodzicielska i miejsce zamieszkania dziecka
       •    kontakty dziecka z rodzicem, który nie będzie sprawował bezpośredniej opieki nad nim
       •    sposób korzystania ze wspólnego mieszkania po rozwodzie
       •    wysokość alimentów
2.    Sprawy związane z opieką nad dziećmi po rozwodzie orzekane przez sądy rodzinne:
       •    sprawy o ustalenie kontaktów z dzieckiem
3.    Inne sprawy rodzinne:
       •    konflikty małżeńskie / o ile nie są wskazania do terapii /
       •    konflikty między rodzicami i dziećmi
       •    pomoc w uzgodnieniu zasad opieki nad członkami rodziny, chorymi, niepełnosprawnymi,
                   w podeszłym wieku
       •    konflikty w rodzinach zastępczych


ODDZIAŁYWANIE W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE

•  GRUPA WSPARCIA DLA OSÓB DOZNAJĄCYCH PRZEMOC

Grupa wsparcia dla osób doznających przemocy ma na celu : 
-  przywrócenie poczucia bezpieczeństwa osobie dotkniętej przemocą
-  oswobodzenie poczucia winy
-  przywrócenie wiary w siebie
-  odreagowanie emocji
-  wzmocnienie więzi społecznych
-  nawiązywanie kontaktów z osobami o podobnych problemach życiowych
-  radzenie sobie z lękiem przed agresorem
-  poszerzenie wiedzy o procedurach prawnych

•  GRUPA MOTYWACYJNO- AKTYWIZUJĄCA DLA KOBIET  

Zapraszamy kobiety, które szukają inspiracji, siły i wsparcia w pokonywaniu trudności i kryzysów życiowych do udziału  w  grupie  motywacyjno – aktywizującej. Spotkania w ramach grupy umożliwiają otrzymanie wsparcia  jak również są okazją do udzielenia wsparcia innym. Wspierająca atmosfera kobiecej grupy, stwarza bezpieczną przestrzeń do przyglądania się sobie i zdobywania nowych umiejętności. W każdym wieku możemy szukać siebie, swoich wartości, mądrości i odwagi do życia w zgodzie z tym co uznajemy za najważniejsze.

Do grupy zapraszamy kobiety, które:

–  chcą wzmocnić swoją pewność siebie i samoocenę
–  planują zmiany w swoim życiu i mają na nie własny pomysł
–  szukają własnych rozwiązań na kobiece dylematy
–  chcą nabywać umiejętności wyrażania samej siebie

• PROGRAM KOREKCYJNO- EDUKACYJNY DLA OSÓB STOSUJĄCYCH PRZEMOC W RODZINIE
 
Od 2017 roku jest realizowany Program Korekcyjno – Edukacyjny dla osób stosujących przemoc w rodzinie.

Cele programu:

Cel główny: Podstawowym celem realizacji programu jest zatrzymanie stosowania przemocy u uczestników programu, a także kształtowanie postawy partnerstwa i szacunku wobec domowników oraz uznanie odpowiedzialności za popełnione czyny przemocowe.

Cele szczegółowe:  to edukacja dotycząca zjawiska przemocy, jego form i dynamiki, a także ukazanie negatywnych norm i wzorców kulturowych wspierających postawę dominacji i kontroli nad ofiarą. Analizie podlega także rola stereotypów na temat ról “męskich” i “kobiecych”. Pokazywany jest system mechanizmów  obronnych, którymi posługuje się sprawca aby nie przyjąć odpowiedzialności za swoje czyny. Ważnym elementem programu jest również ukazanie zjawiska przemocy jako procesu o pewnej cykliczności i fazach, gdyż sprawcy przeważnie traktują przemoc jako odosobnione akty agresji nie zauważają jej ciągłości i zależności pomiędzy nimi. Uczestnicy mają za zadanie rozpoznanie u siebie ciągłości i cykliczności własnych zachowań przemocowych oraz dokonania analizy własnych doświadczeń. Analiza ta ma umożliwić im wypracowanie umiejętności rozpoznawania u siebie sygnałów ostrzegawczych  i konstruktywne radzenie sobie z nimi. Zajęcia te mają za zadanie wypracowanie umiejętności dobrej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, w tym nawiązania “zdrowego” kontaktu z drugim człowiekiem, wypowiadania własnych opinii i przyjmowania opinii innych osób, rozwijania umiejętności słuchania  ze zrozumieniem, uczenia się udzielania i przyjmowania pomocy, podejmowania racjonalnych decyzji, rozwiązywania konfliktów,radzenia sobie ze stresem,złością i gniewem w sposób konstruktywny. Uczestnicy uczą się podejmowania mediacji i negocjacji w sytuacjach trudnych, kształtowania postawy adaptacji i tolerancjioraz zachowań asertywnych.    

Realizacja programów oddziaływań  korekcyjno – edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie będzie prowadzona  z uwzględnieniem specyfiki różnych grup sprawców przemocy, wyodrębnionych ze względu na sposób kwalifikowania ich do programu.

Dotyczy to w szczególności:

a)  osób skazanych za czyny związane ze stosowaniem przemocy w rodzinie, odbywających karę pozbawienia wolności w zakładach karnych,
b)  osób, które w związku ze stosowaniem przemocy w rodzinie zostały zobowiązane przez Sąd do uczestnictwa w programie,
c)  innych, w których uczestnictwo osoby stosującej przemoc, wynika z jej osobistej decyzji podejmowanej w związku z jej kontaktem z instytucjami i organizacjami zajmującymi się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie,


ODDZIAŁYWANIA TERAPEUTYCZNE

• POMOC PEDAGOGICZNO - SOCJOTERAPEUTYCZNA

Pomoc pedagogiczna skierowana jest do dzieci i młodzieży oraz rodziców przeżywających różnorodne kryzysy życiowe.

Socjoterapię zalicza się do procesów psychokorekcyjnych, leczniczych, ukierunkowanych na zmniejszenie lub eliminowanie poziomu zaburzeń zachowania u dzieci  i młodzieży. Socjoterapia jest formą pomocy między psychoterapią a treningiem interpersonalnym, adresowaną do dzieci i młodzieży borykającymi się z trudnościami życiowymi, problemami w zachowaniu, nadpobudliwością, zahamowaniem, agresją, niską samooceną, nieśmiałością. Forma ta przyjmuje postać spotkań grupowych, które służą realizacji celów terapeutycznych, rozwojowych i edukacyjnych.

Kryterium doboru dziecka do grupy socjoterapeutycznej jest wstępna diagnoza dziecka przeprowadzona przez tut. pracowników. Niezbędna do diagnozy dziecka jest dokumentacja  ze wskazaniami do socjoterapii, bądź informacja o potrzebie realizacji tego typu oddziaływań ze strony innych specjalistów.

Informujemy, że zajęcia grupowe – socjoterapeutyczne  prowadzone są z częstotliwością co  2 tygodnie.

Miejscem spotkań grupy terapeutycznej jest  PCPR / Zespół Interwencji Kryzysowej, ul. Mickiewicza 31 w Suchej Beskidzkiej  (budynek Powiatowego Urzędu Pracy).  

Szczegółowe informacje dotyczące zajęć socjoterapeutycznych pod nr tel. 33 874 21 01.

• POMOC PSYCHOLOGICZNA

Pomoc i poradnictwo psychologiczne przeznaczone jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych – osób, przeżywających kryzysy rozwojowe, posiadających trudności wychowawcze lub zmagających się z nagromadzonymi wydarzeniami życiowymi. Konsultacje odbywają się w formie kilku spotkań, podczas których identyfikowany jest problem i poszukiwane są sposoby jego rozwiązania.


HOSTEL DLA OSÓB DOŚWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY

W przypadkach szczególnie drastycznych, konieczne jest zapewnienie kobietom i dzieciom czasowego schronienia. Dlatego też, w naszej placówce działa hostel, w którym schronie znajdują kobiety, matki z dziećmi,kobiety w ciąży, które są ofiarami przemocy domowej,  jak również ofiary przemocy psychicznej  i emocjonalnej występującej w rodzinie.

PSYCHOEDUKACJA W ZAKRESIE INTERWENCJI KRYZYSOWEJ ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY

DZIAŁANIA MOTYWACYJNO- EDUKACYJNE W ZAKRESIE POMOCY OSOBOM Z PROBLEMEM ALKOHOLOWM

Oferujemy osobom z problemem alkoholowym oraz ich rodzinom następujące rodzaje pomocy i  wsparcia:

krótkie interwencje motywujące / krótkie formy kontaktu: od 1 do 4 wizyt opartych na dialogu motywującym
działania motywacyjno- edukacyjne  dla osób z problemem alkoholowym /10 spotkań indywidualnych/;

Cele spotkań :

praca w obszarze wzmacniania motywacji do zmiany (ograniczenia/ zaprzestania spożywania alkoholu)
przekazanie podstawowych informacji na temat:  picia szkodliwego, ryzykownego, uzależnienia od alkoholu
ukazanie związku między używaniem alkoholu, a negatywnymi następstwami /zdrowotnymi, rodzinnymi, zawodowymi, prawnymi, materialnymi itp.
nauka asertywnych zachowań
przekazanie informacji o procedurach, rodzajach leczenia odwykowego oraz udostępnianie baz adresowych specjalistycznych placówek odwykowych
działania konsultacyjno-edukacyjne dla rodzin osób z problemem alkoholowym

Program psychologiczno terapeutyczny dla osób stosujących przemoc w rodzinie „ Porozumienie bez przemocy ”
PODEJSCIE SYSTEMOWE W ZAKRESIE POMOCY DLA OSOBY STOSUJĄCEJ PRZEMOC ORAZ OSOBIE POKRZYWDZONEJ!!!!!
wdrażane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ZESPÓŁ INTERWENCJI KRYZYSOWEJ w Suchej Beskidzkiej.

Problemy, jakie pojawiają się w bliskich związkach formalnych i nieformalnych oraz w rodzinie, w której dochodzi do stosowania przemocy przez jednego lub kilku jej członków,
stanowią obszar do uruchomienia nie tylko odpowiednich procedur ochronnych ale także podejścia systemowego w zakresie proponowanej pomocy sprawcą jaki i osobą
pokrzywdzonym. Praca nad indywidualnymi predyspozycjami i zachowaniami winna zmierzać do wypracowywania praktycznych rozwiązań ukierunkowanych na całą rodzinę z naciskiem na
pracę w relacjach małżeńskich/ partnerskich. Najważniejszymi celami w tym obszarze jest praca nad świadomoś cią swoich schematów działania, budowanie alternatywnych
wzorów zachowań oraz analizowanie swoich wcześniejszych doświadczeń przyczyniających się do kształtowania wzorów zachowań w rodzinie.
Praca winna iść także z potrzebą wzmacniania motywacji do zmiany, po zakończeniu oddziaływań korekcyjno edukacyjnych poprzez tworzenia osobistego
planu radzenia sobie z sytuacjami stresującymi/ trudnymi oraz kształtowaniu nowych adekwatnych oczekiwań w bliskich relacjach DLATEGO
Powiatowe Centrum Pomocy w Rodzinie ZESPÓŁ INTERWENCJI KRYZYSOWEJ w Suchej Beskidzkiej uformuje, iż w 2021 roku będzie kontynuował
oddziaływania wobec osób stosujących przemoc poprzez uruchomienie dodatkowej możliwości oddziaływań poprzez udział w PROGRAMIE PSYCHOLOGICZNO TERAPEUTYCZNYM.

I . Nazwa programu
Program psychologiczno terapeutyczny dla osób stosujących przemoc w rodzinie „ Porozumienie bez przemocy ”
II. Cel główny programu
Celem programu jest poprawa jakości życia rodzin dotkniętych przemocą, poprzez rozwijanie i utrwalanie kompetencji sprawców przemocy w zakresie komunikacji z osobami
najbliższymi, bez stosowania przemocy.
Cele szczegółowe
Będą koncentrować się na:
− zdobycia lub poszerzenia przez uczestników wiedzy i umiejętności powstrzymywania się od zachowań przemocowych,
− utrwalenia wyuczonych pozytywnych zmian u osób, które ukończyły program korekcyjno edukacyjny (program kor ed),
− kształtowania umiejętności psychospołecznych (asertywności, rozpoznawania i w yrażania emocji, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, itp.),
− rozwijanie zdolności samoakceptacji,
− poszerzanie samoświadomości, zwłaszcza w kontekście własnych zasobów oraz ograniczeń i negatywnych stereotypów funkcjonowania w relacjach rodz innych,
− umiejętności związanych z budowaniem relacji rodzinnych, partnerskich,
II. Odbiorcy
uczestnicy programu:
Osoby które ukończyły pierwszy etap oddziaływań korekcyjno edukacyjnych i wykazują gotowość do dalszej pr acy nad zmianą swoich zachowań.
Program realizowany będzie w formie spotkań:
− indywidualnych,
− relacji pary (małżeńskich/partnerskich),
Liczba godzin
minimum 10 godzin dla 1 rodziny/pary. Spotkania co tydzień lub co dwa tygodnie w zależności od możliwości uczestników.
Realizatorzy:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Zespół Interwencji Kryzysowej ,
Ul. Mickiewicza 31, 34 200 Sucha Beskidzka / 33/ 874 21 01
Osoby prowadzące:
KATARZYNA MIROCHA, PIOTR STEC

NOWY OBSZAR ODDZIAŁYWAŃ :
- rozwijanie i nabywanie umiejętności społecznych z uwzględnieniem drugiej strony!
- podnoszenia świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie oraz promowania metod wychowawczych bez użycia przemocy;
- zapobieganie powstawaniu problemów poprzez kształtowanie oraz rozwijanie postaw i umiejętności pomocnych w budowaniu zdrowych, opartych na szacunku relacji
(np. edukacja społeczna, modelowanie postaw i zachowań) oraz udzielanie pomocy (informacji) dla osób z trudnościami w relacjach wewnątrzrodzinnych
- zapobieganie powstawaniu problemów poprzez kształtowanie oraz rozwijan ie postaw i umiejętności społecznych;
- motywowanie do brania większej odpowiedzialności za swoje zachowania
- rozwijanie u uczestników Programu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, zrozumienia źródeł powstawania stresu i określenia swej poda tności na stres, poprzez
rozpoznanie swoich słabych i mocnych stron, roli i sytuacji w pracy, rodzinie, środowisku
prywatnym.

Umiejętności zdobywane podczas spotkań:
• rozpoznawanie symptomów ostrzegawczych stresu
• określanie indywidualnego poziomu podatności na stres
• dostrzeganie korzyści płynące ze stresu
• rozróżnianie stresu pozytywnego i destrukcyjnego
• umiejętność określenia i wyboru odpowiedniej strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• umiejętność określenia najistotniejszych czynników stresogennych w życiu zawodowym i prywatnym, opanowanie umiejętności relaksacji poprzez różnorodne techniki
-Zwracanie uwagi na poczucie SZACUNKU, GODNOŚCI w relacji z partnerem i samym sobą. Nabywanie zachowań asertywnych i poczucia AUTONOMII w związku.

Obszary tematyczne:
− rola emocji w relacji, umiejętność wyrażania emocji bez agresji,
− poznawanie siebie w relacjach: diagnozowanie osobistych uwarunkowań, blokad, zasobów mających wpływ na funkcjonowanie w relacjach,
− analiza swoistych dla danego związku czynników zagrożenia i czynników
wzmacniających pozytywny rozwój relacji,

− wyznaczanie kierunków rozwoju relacji związku (rodziny) strategia własnych działań uczestników programu i wspomagania się specjalistami.
− edukacja w zakresie podstawowym d ot. zjawiska przemocy w rodzinie
− komunikacja w relacji style komunikacji: agresywny, uległy, asertywny,
− rozwijanie i utrwalanie metody komunikacji z osobami najbliższymi, bez stosowania
przemocy

Program korekcyjno eduakcyjny dla osób stosujących przemoc
Profesjonalna POMOC i WSPARCIE dla osób stosujących przemoc

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Zespół Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej informuje, iż w 2022r. będzie realizował Program korekcyjno edukacyjnydla osób stosujących przemoc.

Oddziaływania korekcyjno edukacyjne wobec osób stosujących przemoc będą odbywać się w FORMIE SPOTKAŃ GRUPOWYCH.
Zajęcia te są kontynuacją działań z lat ubiegłych (2017r.,2018r, 2019r., 2020r., 2021r.,) świadczących
pomoc i wsparcie dla osób stosujących przemoc. W roku 2022r. odbywać się będą 2 moduły:

1. Moduł od marca czerwca 2022r . oraz 2. Moduł od września grudnia 2022r.
Program korekcyjno edukacyjny jest jednym ze skutecznych sposobów oddziaływania na osoby stosujące przemoc w rodzinie, zawierającym określone elementy i strukturę działań.
Idea oddziaływań korekcyjno edukacyjnych wobec sprawców przemocy w rodzinie wywodzi się z przekonania, że z uwagi na fakt, że zachowania przemocowe w rodzinie są wyuczone
i przejmowane z pokolenia na pokolenie, istnieje możliwość korekty tak ich zachowań, połączonej z edukacją, niezbędną do uświadomienia sprawcy, że zachowania takie mają w istocie charakter
przemocy wobec osoby najbliższej.
Warsztatowe zajęcia grupowe dają możliwość uczestnictwa w treningach interpersonalnych i warsztatów konkretnych umiejętności w tym: trening radzenia sobie ze stresem, trening
umiejętności podejmowania decyzji, trening umiejętności komunikowania się, trening asertywności i budowania własnej wartości.
Zajęcia grupowe mają za zadanie wypracowanie umiejętności dobrej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, w tym nawiązania “zdrowego” kontaktu z drugim człowiekiem, wypowiadania
własnych opinii i przyjmowania opinii innych osób, rozwijania umiejętności słuchania ze zrozumieniem, uczenia się udzielania i przyjmowania pomocy, podejmowania racjonalnych decyzji,
rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem, złością i gniewem w sposób konstruktywny.
Uczestnicy uczą się podejmowania mediacji i negocjacji w sytuacjach trudnych, kształtowania postawy adaptacji i tolerancji oraz zachowań asertywnych.

CELE PROGRAMU:
Cel główny:
Podstawowym celem realizacji programu jest zatrzymanie stosowania przemocy u uczestników programu, a także kształtowanie postaw y partnerstwa i szacunku wobec domowników
oraz uznanie odpowiedzialności za popełnione czyny przemocowe.
Cele szczegółowe:
Cele szczegółowe: Edukacja dotycząca zjawiska przemocy, jego form i dynamiki, a także Edukacja dotycząca zjawiska przemocy, jego form i dynamiki, a także ukazanie negatywnych norm i wzorców kulturowych wspierających poukazanie negatywnych norm i wzorców kulturowych wspierających postawę dominacji i kontroli nad stawę dominacji i kontroli nad ofiarą. Analizie podlega także rola stereotypów na temat ról “męskich” i “kobiecych”. Pokazywany ofiarą. Analizie podlega także rola stereotypów na temat ról “męskich” i “kobiecych”. Pokazywany jest system mechanizmów obronnych, którymi posługuje się sprawca aby nie przyjąć jest system mechanizmów obronnych, którymi posługuje się sprawca aby nie przyjąć odpowiedzialności za swoje czyny.odpowiedzialności za swoje czyny.
Uczestnikami
Uczestnikami zajęć mogą być:zajęć mogą być:
• osoby samodzielnie zgłaszające się,osoby samodzielnie zgłaszające się,
• osoby kierowane przez Sąd, skazane za przestępstwo przeciwko rodzinie ze stwierdzeniem osoby kierowane przez Sąd, skazane za przestępstwo przeciwko rodzinie ze stwierdzeniem sprawstwa przemocy, korzystające z warunkowego zawieszenia wykonywania kary sprawstwa przemocy, korzystające z warunkowego zawieszenia wykonywania kary pozbawienia wolności, osoby o pozbawienia wolności, osoby o powtarzających się tendencjach do zachowań sprawczychpowtarzających się tendencjach do zachowań sprawczych
• osoby kierowane przez organy ścigania oraz objęte procedurą Niebieskiej Karty,osoby kierowane przez organy ścigania oraz objęte procedurą Niebieskiej Karty,
• osoby zobowiązane przez inne organy, instytucje i organizacjeosoby zobowiązane przez inne organy, instytucje i organizacje
• osób, które w wyniku innych okoliczności zgłoszą się do uczesosób, które w wyniku innych okoliczności zgłoszą się do uczestnictwa w programie lub tnictwa w programie lub zostaną zmotywowane przez pracowników socjalnych, funkcjonariuszy Policji, kuratorów, zostaną zmotywowane przez pracowników socjalnych, funkcjonariuszy Policji, kuratorów, terapeutów lub inne osoby, które powzięły wiadomość o stosowaniu przez nich przemocy, terapeutów lub inne osoby, które powzięły wiadomość o stosowaniu przez nich przemocy, powtarzających się zachowań sprawczych wobec osób najbliższpowtarzających się zachowań sprawczych wobec osób najbliższychych
• osoby chcące zwiększyć swoje umiejętności społeczne i interpersonalneosoby chcące zwiększyć swoje umiejętności społeczne i interpersonalne
Ustawa
Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinieo przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w art. 4 wskazuje na konieczność stosowania wobec w art. 4 wskazuje na konieczność stosowania wobec osób stosujących przemoc w rodzinie osób stosujących przemoc w rodzinie oddziaływań korekcyjnooddziaływań korekcyjno--edukacyjnychedukacyjnych. . W art. 6 ust. 4 ustawy określono, że do zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przezW art. 6 ust. 4 ustawy określono, że do zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez
powiat należy w szczególności opracowywanie i realizacja programów oddziaływań korekcyjno
powiat należy w szczególności opracowywanie i realizacja programów oddziaływań korekcyjno--edukacyjnych dla osób stosującycedukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinieh przemoc w rodzinie
Realizatorzy:
Realizatorzy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie -- Zespół Interwencji KryzysowejZespół Interwencji Kryzysowej, , Ul. Mickiewicza 31, 34Ul. Mickiewicza 31, 34-- 200 Sucha Beskidzka / 33/ 874 21 01200 Sucha Beskidzka / 33/ 874 21 01
Zajęcia grupowe : sala konferencyjne PUP w Suchej BeskidzkiejZajęcia grupowe : sala konferencyjne PUP w Suchej Beskidzkiej
Osoby prowadzące:
Osoby prowadzące: Katarzyna Mirocha, Piotr StecKatarzyna Mirocha, Piotr Stec

(PCPR Sucha Beskidzka)

Powrót na górę strony